Vad är spårning av försändelse och hur kan jag dela det med kunden?


Vi har lanserat spårning av försändelser för att förbättra kommunikationen mellan kurirer och kunder. Som kurir, med hjälp av mobilappen “Clicktrans – för kurirer”, bestämmer du när du vill dela den aktuella platsen för försändelsen med kunden under transporten. Du kan göra detta via appen genom att ändra försändelsestatusen till “Under transport” eller “Under transport – PRO”.

OBS: Som transportör har du full kontroll över spårningen av försändelsen. Du bestämmer om du vill aktivera spårning för den specifika leveransen. Du bestämmer också när du vill börja dela försändelsens plats och när du vill avsluta det. Kunden behöver inte se platsen under hela rutten. Du kan välja att bara dela den när du är nära destinationen. Din plats kommer endast att delas med den kund vars leverans du har aktiverat spårning för.

Spårning av försändelser är tillgänglig för kurirer som använder mobilappen “Clicktrans – för kurirer”. Har du inte använt appen än? Se hur du laddar ner den.

Hur delar jag spårning av försändelsen med kunden?
  • Ladda ner den kostnadsfria mobilappen “Clicktrans – för kurirer”.
  • Gå till “Mina offerter” > “Accepterade”.
  • När du hämtar leveransen och är redo att starta rutten, klicka på “Ändra”.
  • Välj statusen “Under transport” eller “Under transport – PRO” och klicka på “Spara”.